Vill du öka din försäljning? Är du på gång med en produktlansering? Vill du ha fler besök på din hemsida? Vill du ha fler följare till dina sociala kanaler? Eller vill du bara visa lojala och trogna kunder din uppskattning?
Oavsett skäl vet vi att ett direktutskick som sticker ut från mängden kan vara ett sätt nå dina mål. Marknadsundersökningar visar nämligen att om du bifogar en gåva till ditt utskick – oavsett storlek och prisklass – får du en högre svarsfrekvens jämfört med om du gör ett utskick med bara text.
– Det är en bra idé att arbeta med en copy eller en reklambyrå när man tar fram ett direktutskick. Då kan man skapa en text som knyter an till produkten och företaget, säger Peter Karlsson på ConEra. Men har man en bra idé själv är det bara att kontakta oss så hjälper vi till med allt från start till mål, fortsätter han.
Vad är då ett utskick som sticker ut?
– Ja, under årens lopp har jag sett en mängd saker. Allt från ölöppnare, pennor och knep och knåp-pussel till fjädrar som poppar upp ur kuvertet när du öppnar det. Väljer man till exempel svåra knep och knåp-pussel kan man presentera lösningen på sin hemsida för att öka trafiken dit. Något annat som kan vara bra att veta är att du numera inte behöver lägga produkten i ett kuvert och posta. Det finns tryckerier som kan trycka både budskap och adress direkt på både isskrapor och diskhanddukar. På så vis spar man lite papper också, avslutar Peter.